Sunday, January 07, 2007

På plass

Da var Silje-mor vel fremme på 78 grader Nord. Jeg er i skrivende stund en jente fylt av spenning, forventninger og håp om at detter er begynnelsen på 1 år jeg ikke kommer til og glemme. Det er mørkt, mørkt som i natten.... og jeg undres over det faktum at jeg føler jetleg uten å ha reist til annen tidasone.... Landet her kl 14:00 og var allerede da klar for å krype under dyna i påvente av en ny dag og nye muligheter...

Det blåser... Nordavind og snøføyke fra alle kanter, men av en eller annen merkelig grunn føles det helt naturlig og ikke kaldt en plass...

Dagen har gått med til og hilse på masse hyggelige mennesker, instalere seg på rommet og pakke ut litt (bor for tiden på hotellet, og kommer nok til og bli boende her i 1 uke eller 3) Jakten på bosted starter i morgen tidlig :)

Ellers har jeg tatt turen innom den lokale kafeen for et lite måltid, og testet ut ukens kino.

Nå er klokken passert leggetid, og jeg kryper under dyna for å lade opp til min 1. arbeidasdag på Svalbard :)

Natta :)

5 Comments:

Blogger LittleLinny said...

Hei Silje! Lykke til, tror du kommer til å få det helt fantastisk :-) Husk å finne jobb til meg & Pete da, hehe.

Kos deg så lenge.

Stor klem fra Linn.

3:04 AM  
Blogger agk said...

Hvordan var kinoforholdene der oppe?

Det med jet-lag kommer nok av at det var mørkt da du landet, og kroppen dermed konkluderte med at det var natt. Noe som ofte medfører trøtthet og søvn ;)

6:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

5:33 PM  
Blogger Silje said...

Takk Linn:) Blir helt supert dette!! Lover og være på utkikk etter jobb til deg og Pete ;)

Enn så lenge kos dere på andre siden av kloden. Kommer på besøk om jeg skulle trenge sol og varme :)

Klem

5:35 PM  
Blogger Silje said...

Kinoforholdene her er helt ok :) Ikke Fønix akkurat, men helt ok :)Til søndag blir det 007 :)

5:36 PM  

Post a Comment

<< Home