Monday, January 22, 2007

VÆRET

Været her er jo en historie for seg selv… Fra jeg kom for 2 uker siden til nå har temperaturen variert fra +2 grader til -18 ca. Det blåser stort sett kuling fra alle kanter… så effektive kuldegrader tørr jeg ikke tenke på…. Men med min ny innkjøpte dunjakke trosser jeg kuldegradene ;)

Det er fortsatt ganske mørkt her, men lyset har forandret seg masse i løpet av disse to ukene… Nå er det faktisk ganske ”lyst” midt på dagen… Det vil si: vi kan nå skimte fjellene i Nord midt på dagen, og himmelen har en fantastisk flott blå farge i Øst – kan nesten ikke forklaresmed ord, men det er utrolig fint og se de mektige fjellene, og breen i sort kontur av den mørkeblå polar himmelen – er det rart man blir relgiøs??


Til slutt må jo bare Nordlyset nevnes – jeg er målløs!!! Et fantastisk grønt lys som bare danser over himmelen – det kan ikke beskrives det må oppleves.






Avslutningsvis må jeg bare få sakt at jeg er fullstendig fasinert av denne øya langt, langt oppe i kalde Nord. Og for dere som har mulighet – jeg har plenty med plass til gjester :)

Enn så lenge ha det fint der hjemme i syden - jeg er overhodet ikke missunnelig ;)

Historien fortsetter en dag skrivekløen tar meg :)

Klem

0 Comments:

Post a Comment

<< Home