Tuesday, September 11, 2007

Snø over 400m




Dette er vel det man kan kalle "snø over 400m" eller omtrent i allefall...

Siden jeg kom opp i begynnelsen av august har det vært et kjent fenomen at snøen ligger som et melisdryss over fjell toppene... utrolig nok føles det helt naturlig med snø i august :)Den første ordentlige snø kom 29 august, da lavet det ned og Longyearbyen ble omdannet til et julekort. Den tinte raskt i sola så nå ligger snøen kun igjen på toppene.

Midnattsolen hadde vi til ca 24 august. Siden den dag går det atter en gang mot mørketid... tro det eler ei, men det blir skjønt med stummende mørke og hyggelige innekvelder :) for 1 gang siden april kan vi igjen tenne stearinlysene.

Det er enda ganske lyst, men det merkes godt at dagen blir hele 20 minutter korter i hver ende hver dag... hver kveld kan man nyte synet hvite spisse fjelltopper, og isbreer mot en brennende rød himmel over fjorden på Oscar den II land.

Tro meg, det er vakrere enn solnedgangen på en øde stillehavs øy... nesten så jeg blir inspirert til å finne frem pensel og lerret :) Har desverre ingen bilder av dette da kameraet mitt er solgt, og jeg enda ikke har fått rotet meg til å kjøpe nytt.... Under ser dere bilde fra da det snødde i byen, samtidig som solen skinte tvers over fjorden.

Nye bilder og oppdateringer kommer en dag jeg har funnet på noe spennende... på denne tiden av året går det stort sett i jobb, sosiale lag og en tur i nærområdene i ny og ne. Kanskje ikke så spennende for dere å høre om.... og ikke alt egner seg på trykk ;)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home