Sunday, July 08, 2007

Siri og Knut på besøk :)


I helgen fikk jeg besøk av Knut og Siri. Siri viste ikke hun skulle hit så for henne var det ekstra stor stas :) Meg og Knut derimot viste at Siri var blitt lurt ;)

Ankomst dagen ble brukt til omvisning i Logyearbyen og omegn med Silje som guide... hvor mye løgn jeg har fart med fikk de svar på dagen etter da de avla besøk på museumet :) Etter rundturen ble det pils og pizza på buben :)

Dag 2 var jeg på jobb kveldstid, men dagens gjøremål var klarlagt... Tur til Varden og Platåfjellet. Utstyrt med rifle kart og kompass la de ut på tur. Middag på huset på vei hjem :)
Fredagen deltok vi som prøvekaniner for jobben min, vi la ut på trehjul sykkel trukket av 2 glade hunder. Veldig, veldig atrig :) "After dog" i midnattsol på verandaen hjemme :)



Siste dagen bar det på tur med MS Polargirl til Pyramiden. Også denne dagen tittet solen frem og hilste på de tilreisende fra sør :)

Den russiske gruvebyen ble nedlagt i 1998 og i dag fremstår den som en moderne spøkelsesby. Her finner du en urban arkitektur med paradegate og boligblokker midt i villmarka, men menneskene som bodde her mangler. Turen fortsatte til Nordenskiöldbreen vi nyter synet av den mektige brefronten med klar blåis... en sel var oppe og hilste på ivrige fotografer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home