Monday, October 29, 2007

Frøken pepper møøøøøø

Da var dagen slagen, og jeg konstantert pepper møøøø :)
Faktisk så var det så artig at jeg kunne tenkt meg å bli 30 en gang til :) Både festen og gavene var veldig vellykket(med untak av rynkekremen, og unødvendige masse pepper ;)


Svalbard butikken er kanskje litt missfornøyd med å være utsolgt for pepper... men jeg derimot har pepper for resten av livet ;)



Festen fant sted sammen med venner i fangsstasjonen til Basecamp i Bolterdalen. Supertrivelig... men noen tilreisende Sørlendinger syntes vinden var vel bitende ;)

Levende lys og varme fra vedkomfyren ga den rette stemningen :)


30 fine roser var blandt gavene og kom fyvende fra mamma'n min :)

Festen endte opp med Blues på Longyearbyens nye pub "Svalbar".
Den minste og den største av søsknene holt festen lengst, vår lillestorebror var den som først kastet inn håndkle og tok taxi hjem i frykt for å møte på den store slemme snøbjørnen på vei hjem :)
Vær og vind er en vanskelig faktor å kontrolere her nord. Søster og bror syntes det var fryktelig kaldt og mørkt her oppe... og kan per d.d ikke fatte og begripe hvorfor den pinglete lillesøstra deres trives så godt her..... :)



...men våkne meg kl tidlig lørdag morgen for å fortelle at det stod en rein i "hagen" det skulle de... som om jeg ikke har sett en Svalbard rein før??? JA, jeg ble litt morgen gretten ;)


Lørdag var vi i annledning, Dark Season Svalbard Bluesfestival, på blues konseri i gruve 3. Søss fikk en vel sterk gruvetoddy... mente den måtte være lagd på legesprit... men nå er det en gang sånn at det er alkoholen som det billige her nord... det er fakta billigere med Bailys i kaffien enn fløte... hehe ikke meg imot :)




Sightsing i byen, besøk av galleri og museum, samt en liten titt hos våre nye verdensborgere i hundegården var ting mine kjære søsken fikk med seg i løpet av sin lille visitt her nord :)
Til slutt, men ikke minst.... de gale har det godt, og man får ikke
mer morro enn man lager selv :)

Tro det eller ei, men vi er edrue og prøver å finne formen...

Artig å være søsken på heltid igjen!!

Takk for besøket Trine og Tommy, det var kjempe koselig!!!

Dere er velkommen tilbake :)

Klem fra lillesøster som snart tar dere igjen :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home