Wednesday, January 31, 2007

KORPSMØTE med Longyearbyen RKH :)


Mandag var jeg deltaker på mitt 1. korpsmøte hos Longyearbyen Røde Kors Hjelpekorps.
Førsteinntrykket mitt var som forventet - Jeg er IMPONERT!! Ikke bare over denne mannskapsbilen som mange fortalt meg om før jeg dro opp hit... men du verden for et depot...
Det klødde i fingrene på en veteran av en depotsjef ;) Bilder fra depotet kommer ved en senere anledning :) Tror jeg stikker fingeren i jorden og melder meg på grunnkurs... Dette virker som et særdeles proft hjelpekorps :)
GØY, GØY!!!



Tema for korpsmøtet var "scootertur til RK hytta Reindalen" (hihi når skal dere på scoter tur i Søgne RKH da ??; )
Min "samboer" Sunniva er også hjelpekorpsjente, så vi fant ut at vi skulle dra på korpsmøte sammen. Jeg har enda ikke egen moped, så ble Sunnivas rype for kvelden.
Grunnet skredfare på veien ble turen lagt til Coles Bay, et tidligere Rusisk gruve samfunn som ligger mellom Longyearbyen og Barentsburg. Vi var 9- 10 scootere i følge på vår måneskinnstur til Coles Bay :) Artig, artig!! Jeg må def ha en scoote snart :)

På bilde: Sambo Sunniva sin lille "puse katt" :)


8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hei Siljemor, høres artig ut! En inspirasjon til korpset i Kristiansand som for tiden sliter litt... kanskje en "studietur" til Svalbard var noe? Kan du ikke spørre om de kan arrangere NM neste år? Du er jo en erfaren NM-er...
Savner deg masse!!

5:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

Når kjøper du deg moped? Fint og se du har det greit der oppe. Fått skutt noen isbjørn?

2:31 PM  
Blogger Silje said...

NM??? Tror mine NM dager er over... Må nok vente 10 år til før jeg har glemt slitet... dessuten tror jeg det blir vel dyra å arr NM her... men studietur syntes jeg du skal foreslå :)

5:33 AM  
Blogger Silje said...

Isen har ikke lagt seg på fjordene enda så dårlig med bjørn i sikte...
Suatter derimot håper jeg å kjøpe i løpet av uken ;)Lover og legge ut bilde så snart den er parkert utenfor sitt nye hjem :)

5:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

WOO HOO, så utrolig spennende å følge med, Silje :-)

Blir mer og mer gira for Svalbard når vi flytter fra Australia, større klima-forskjell skal en lete lenge etter :-D

Klem fra Linn

8:22 AM  
Blogger Silje said...

Så gøy du følger med Linn :)
Her ville dere trives :) Er her nok innen dere får rotet dere opp ;) Kos ere masse downunder :)

12:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hei! Har selv hatt gleden av å kjøre F7, type orange. Ikke dummt :)

Ser ut som du trives...

3:23 PM  
Blogger Silje said...

F7 til Sunniva er nå død, da hun glemte å fylle olje på pusekatten sin.... Du kan sikkert få kjøpt den billig Atle ;)

4:35 AM  

Post a Comment

<< Home