Friday, February 09, 2007

Lyset i mørket....

Lyset begynner sakte menn sikkert å komme tilbake til Longyearbyen. Da jeg kom hit for 1 måned siden var her mørkt som i natten hele døgnet. etter en ukes tid her oppe begynte man sakte menn sikkert og skimte lysere himmel noen timer på døgnet.
Et fantastisk mørkeblått lys på himmelen, med konturene av sorte mørke fjell.... Det blå polarlyset er utrolig flott!!!




Dag for dag ser mann forrandringer, og får en liten ukesiden kunne man plutselig skimte en verden bak mørke. Et nytt landskap steg frem utforbi Revenese... det finnes en verden lenger ute i Isfjorden.

Bildene er tatt i fra vår panorama terasse. Hjortefjellet rett frem, Adventdalen til høyre, Isfjorden og Longyearbyen ned til venstre.



Dette er en utrolig flott opplevelse. Man gleder seg til en ny dag, med nye farger og nytt lys.
dette er helt utrolig. Kan ikke beskrives med ord... det må rett og slett oppleves :)

Bildene ble tatt mandag 5 februar kl 12:10 - da dagen var lysest.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Veldig fine bilder, jeg kjente meg igjen.

4:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nesten flere scootere enn biler i gata...kult!

4:51 PM  
Blogger Silje said...

Hjortefjellet er flott :) Dette er bilder av det jeg ser hver morgen når jeg våkner. Heldige Meg!!

Ja her er det mer normalt å ha scooter i husstanden en bil :)
De fleste har 1 bil og minst 2 sccotere...Eller ingen bil i det hele tatt ;) Artig!!

12:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jeg må skifte jobb...eller iallefall ta perisjon et år. SI IFRA hvis du ser noen ledige jobber som kan passse meg! Svalsat eller liknende...

3:25 PM  

Post a Comment

<< Home